Kyotoban

2010.03.25. 15:54

Szóval, mint az előző postban szó volt róla, a hosszú hétvégén Kyoto-ba mentünk (a hétfő is munkaszüneti nap volt Japánban). 2 napot töltöttünk ott, szombat hajnali 4:30-kor indultunk, és a dugók miatt délután 3-ra érkeztünk meg (a japán vezetési stílus azt hiszem egy külön postot érdemel). Miután lepakoltuk a cuccainkat a hostelben, elkezdtünk körülnézni a városban. Első nap két lényeges dolgot néztünk meg: Fushimi Inari Taisha-t és Kiyomizu-dera-t. Mire a Fushimi-hoz értünk, már lényegében sötétedett, emiatt viszont ezt a látványosságot turisták nélkül tudtuk megnézni, elég érdekes volt. Ez egy szentély, ami tele van kisebb épülettekkel, és közötte összesen néhány kilométer ösvény van. Ezeken közben többezer kapun (torii) kell átmenni. Miután itt végeztünk, átutaztunk Kiyumizuba, és közben megnéztük a Kyoto Tower-t.

Kiyomizu viszont még szebb volt, emiatt ez még este 9-kor is teljesen tömve volt emberekkel. Volt is rá okuk, az a hely elképesztően gyönyörű. Szerencsére az időjárás is nekünk kedvezett, este is kb 10-15 fok volt. Ez egy nagy buddhista templom, amit fából építettek a hegyoldalra, emiatt egy része a levegőben áll cölöpökön kb. 50m magasan. Alatta egy forrás van, 3 részből jön ki víz. Egyik a tudás forrása, a másik az egészség, harmadik pedig a hosszú életet biztosítja. Ezekből lehet inni, a mondás viszont úgy tartja, aki mindháromból iszik az kapzsi.

Másnap meggyűrve indultunk útnak, és másik két nevezetességet néztünk meg: Kinkaku-ji (Golden Pavilion) és a Nijō kastélyt. Az Arany pavilon nagyon szép, eredetileg egy Shogun nyaralója volt, amit később Zen templommá konvertáltak. Érdekessége, hogy az egész épületet vékony aranyréteggel vonták be. Mellette pedig egy gyönyörű japán-kert van.

A Nijō kastély, nevéből ítélve egy shogun kastélya volt. Ez gyakorlatilag egy erőd, és a várfalon belül van az uralkodói lakosztály. A palota helységeit is megtekintettük, az egész belső folyosórendszer úgy volt kialakítva, hogy a parketta minden lépésre megnyikorodult. Ez azért volt, hogy a benn lévő őrök hallják, ha nindzsák lopakodtak a palotába. A hely másik érdekessége számunkra az volt, hogy a túristák között egy egész raklapnyi gésa is is elvegyült nézelődni. Fényképezkedtünk is velük, jól. :)

+ Egy kis technikai info, mostantól a képekre kattintva lehet őket nagyban is látni, így több kép fér el egy bejegyzésben :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihálykirály 2010.03.30. 10:41:20

Eszti és Barbi magas csajok :-)Háh...

Mihálykirály 2010.03.30. 10:43:02

Amúgy eddig sztem a Kinkaku-ji a csúcs. Igazi japó fíling jön át. Amúgy jó pasik a "barátok" :P ?

Odiepapa 2010.06.30. 23:12:11

Nice place. Vegre valami Bruce Lee filmbeli vilag is vissza koszon a kepeken!